To dzięki rozwojowi umiejętności wasz bohater będzie się rozwijał, można mieć maksymalnie 5 umiejętności (nie da się ich oduczyć więc uważajcie), a każda z nich ma 5 poziomów zaawansowania (w dodatkowych poziomów może nie być wcale bądź może być ich mniejsza liczba). Umiejętności są zaznaczane kolorami wedle podanego wzoru: czerwony - siła zielony - przebiegłość niebieski - intelekt pomarańczowy - dodatkowe(dzięki którym można wykonywać dodatkowe prace)
Walka wręcz - skuteczniejsza walka na pięści. Walka bronią jednoręczną - skuteczniejsza walka bronią danego typu. Walka bronią dwuręczną - skuteczniejsza walka bronią danego typu. Ciężka zbroja - skuteczniejsze wykorzystywanie ciężkich zbroi. Parowanie - skuteczniejsze wykorzystywanie tarcz. Płatnerstwo - możliwość naprawy jak i wykuwania sprzętu. Walka bez zbroi - umiejętność ta zwana jest inaczej kamienną skórą, polega na tak potężnym zahartowaniu skóry, iż zachowuje się ona podobnie do lekkich pancerzy z tą różnicą, że nic nie waży. Broń obuchowa - skuteczniejsza walka bronią danego typu. Topór - skuteczniejsza walka bronią danego typu. Średnia zbroja - skuteczniejsze wykorzystywanie zbrój średnich. Włócznia - skuteczniejsza walka bronią danego typu.
Otwieranie zamków - umiejętne posługiwanie się wytrychami. Skradanie się - umiejętność bezgłośnego chodu. Walka dwoma ostrzami - umiejętność wykorzystywania dwóch ostrzy. Łucznictwo - skuteczniejsza walka bronią danego typu. Iluzja - umiejętność oszukania zmysłów przeciwnika. Retoryka - umiejętność przekonywania do siebie napotkanych NPC. Handel - umiejętność targowania się z napotkanymi NPC. Atletyka - znacznie poprawia kondycję postaci. Lekka zbroja - skuteczniejsze wykorzystywanie lekkich zbroi. Akrobatyka - umiejętność podskoczenia w pewne miejsca.
Zniszczenie - umiejętność wykorzystywania wszystkich czterech żywiołów do siania zniszczenia. Przemiana - umiejętność zmiany w przedmiot, stworzenie czy też roślinę. Przyzywanie - umiejętność przyzywania magicznych pancerzy, broni oraz stworów. Przywrócenie - umiejętność leczenia zarówno ran jak i chorób. Alchemia - umiejętność tworzenia mikstur wspomagających bądź też trucizn. Mistycyzm - umiejętność przenoszenia za pomocą woli przedmiotów jak i samego siebie. Umożliwia także złapanie dusz poległych przeciwników. Zaklinanie - umiejętność stworzenia zaklętych przedmiotów.
Prowadzenie łazika - umożliwia prowadzenie tego olbrzymiego owada. Poławianie pereł - umożliwia poławianie pereł (podział na 3 poziomy zaawansowania [1 - wyławianie pereł ze skazą, 2 - wyławianie pereł, 3 - wyławianie czarnych pereł]. Górnictwo - umożliwia wcielenie się w górnika ( podział na poziomów 5 zaawansowania w zależności od których będziesz mógł graczu wykopywać dane minerały [1 - srebro, 2 - złoto, 3 - surowe szkło, 4 - ebon, 5 - kamienie szlachetne]) Gra na instrumencie - można nauczyć się grać na bębnach, kościach oraz lutni. Umiejętność ta wspomaga retorykę i może być jej zamiennikiem nie zapychającym tabeli umiejętności.
|